1. خانه
  2. فواید و معایب خدمات و مراقبتهای بالینی نبضی نو در منزل چیست؟
فواید و معایب خدمات و مراقبتهای بالینی نبضی نو در منزل چیست؟

فواید و معایب خدمات و مراقبتهای بالینی نبضی نو در منزل چیست؟

 

دسترسی به تیم های  درمان بخصوص متخصصین  و پزشکان فوق تخصص در کوتاهترین زمان، بواسطه ایجاد پرونده الکترونیک و ویزیت آنلاین برای فوق تخصصینی که در دسترس نیستند و یا در استانها و شهرهای کوچکی که برای بیماران به سختی و مشکلات گسترده ایی باید برای هر ویزیت فوق تخصص بگذرانند.

در مواردی در خود پایتخت برای ویزیت فوق تخصص غدد برای پزشکان خوشنام و دانشمند باید ماهها نوبت گرفته شود. در صورتی که پزشکان فوق تخصص و متخصصین موسسه خدمات  مراقبتهای بالینی نبضی نو در کمترین زمان پاسخگوی مشکلات بیماران هستند.

از طرفی خانواده پیش از ورود بیمار به منزل، معمولاً پرداخت هزینه هاي سنگین بخش مراقبت ویژه در بیمارستانهای خصوصی و غیر دولتی را تجربه کرده است و از نظر مالی در شرایط خیلی خوبی نیست. به علت عدم پوشش مالی خدمات توسط شرکتهاي بیمه اي، خانواده همچنان مسئول اصلی پرداخت هزینه هاي بیمار در منزل هستند که خودش سبب گسستگی در خانواده ها می شود و در صورت پوشش بیمه ای  خدمات مراقبتهای بالینی و هوم کر د میتواند خانواده خسته  و مستعصل از درمان را که با توجه به شرایط بیماری باید ادامه روند درمان را در منزل انجام دهد.  هزینه هاي بیمار شامل دو دسته اصلی هزینه هاي گروه درمان و هزینه تجهیزات و داروها می باشد.

با گذشت زمان هزینه ها از درآمد و پس انداز ماهیانه خانواده بیشتر میشود و اعضاي خانواده مجبور میشوند که از روشهاي جایگزینی همچون فروش اجناس خانه، فروش اموال و اضافه کاري جهت پرداخت هزینه هاي بیمار استفاده کنند.

از مواردی که در ارائه خدمات و مراقبتهای بالینی و هوم کر در منزل می تواند گسست مالی را در خانواده ها سبب شود موارد زیر است.

  • پوشش نامناسب بیمه ها
  • فشار مالی به خانواده
  • هزینه بالاي نگهداري بیمار
  • مشخص نبودن نرخ خدمات در منزل

از عمده ترین مشکلاتی که اکثر خانواده ها با بیماران صعب العلاج و با طول درمان با آن روبرو هستند. عدم پوشش بیمه ایی برای خدمات بالینی در منزل است. البته موسسه نبضی نو برای ارائه خدمات در منزل با توجه به تعرفه های خدمات در منزل معاونت درمان با ارسال گواهی بیمه شرایط مناسب تری برای خانواده ها برای پیگیری برگشت هزینه های بیماران می کند.

  • نگهداري بیمار وابسته به تهویه مکانیکی در منزل پرهزینه
  • تثبیت تعیین تعرفه هاي خدمات در منزل،
  • قرارداد با شرکت هاي بیمه اي مکمل
  • قرارداد با بیمه های بانک ها و شهرداری، خصوصی
  • کاهش فشار این هزینه ها بر خانواده

پیشگیری ازکاهش کیفیت خدمات، افزایش ایمنی بیماربا رعایت استانداردهاي مداخلات درمانی از اصول اخلاقی نبضی نو می باشد. تغییر در روند بهبودی با نگرش جدید در دپارتمانهای ارائه شده در تیم های تخصصی توانبخشی شامل بخشهای کاردرمانی و فیزیوتراپی و خانواده درمانی و گفتار درمانی و آموزش خانواده در مراقبت از بیماران در منزل تلاش شده بار مالی هوم کر در خانواده را کم کنیم.

از نقاط قوت در مدیریت موسسه نبضی نو ؛ کاهش فشارمالی به خانواده/ هزینه بالاي نگهداري از بیماران و سالمندان و بیماران صعب العلاج می باشد.  توجه به نکات زیر از نگاه درست و کلاسیک مدیریت نبضی نو در رهبری و هدایت تیم درمانی می باشد. از مهمترین دغدغه های خانواده ها

  • ناتوانی در پرداخت هزینه هاي بیمار
  • هزینه های تجهیزات سرمایه ای، مصرفی،
  • مهمترین عامل تعیین کننده نرخ خدمات در منزل توان مالی خانواده است.

مسئولین گروهها علت افزایش نرخ خدمات در بیماران پیچیده را ایجاد انگیزه براي پرستاران، جهت حضور در بالین این بیماران میدانند. در صورتی که در تیم های پرستاری نبضی نو این مفاهیم برای مراقبت در منزل بر اساس جیب مشتری آموزش داده شده است که نگاه به خانواده بیمار و خود بیمار در مجهه انسانی است نه در دیدگاه مالی.

  • معلوم نبودن آینده بیمار وعدم بهبودي او در مدت زمان کوتاه، خانواده دچار سکون و خستگی می کند.

 

 

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید