1. خانه
  2. فلسفه وجودی موسسه ستارگان هدایت سلامت” نبضی نو”
فلسفه وجودی موسسه ستارگان هدایت سلامت” نبضی نو”

فلسفه وجودی موسسه ستارگان هدایت سلامت” نبضی نو”

 

فلسفه بنیادین ستارگان هدایت سلامت (نبضی نو) بر خود مراقبتی و آموزش استوار است. طبق آمار وزارت بهداشت، تنها 10 درصد از جمعیت ایران بیمار می باشند و مابقی سالم هستند. با سرمایه گذاری در زمینه خود مراقبتی، میتوان میزان سلامت در جامعه را افزایش داد و از هزینه های گزاف درمانی خودداری کرد. خودمراقبتي شامل اعمالي است اکتسابی، آگاهانه و هدفدار كه افراد براي خود، فرزندان و خانواده شان انجام مي دهند تا تندرست بمانند، با مسب آموزش های لازم در زمینه خود امدادی و دگر امدادی از سلامت خود حفاظت كنند، نيازهاي اجتماعي خود را برآورده سازند، از بيماري ها يا حوادث پيشگيري كنند، ناخوشي ها و بيماري هاي مزمن را مراقب كنند و نيز از سلامت خود بعد از بيماري حاد يا ترخيص از بيمارستان حفاظت كنند.

65 تا 85 درصد همه مراقبت‌های سلامتی به وسیله خود مردم و خانواده آنها، بدون دخالت پزشکان اعمال می‌شود كه در آن از روش‌های سنتی غیرطبی یا طبی رایج استفاده می‌شود. در نبضی نو ما تلاش کردیم سد ارتباطی بین تیم درمانی را با مراقبت های سنتی و غیر اصولی خانواده ها با ایجاد پرونده الکترونیک و دستیابی به همه امکانات و ارائه خدمات در منزل به صورت اصولی نتایج خود مراقبتی بهینه سازی و به روز نماییم تا پیشگیری بسیاری از بیماری های رایج مانند بیماری های قلبی، دیابت و فشارخون و سرطان های مختلف را همراه با خانواده بهبود ببخشیم. هم چنین نتایج خود مراقبتی منجر به کاهش مراجعه به پزشكان، كاهش در مراجعه به مراكز اورژانس، كاهش بستري بيمارستاني، كاهش در روزهاي غيبت از كار، كاهش مراجعه به پزشكان عمومي، صرفه جویی در زمان و هزینه و در نهایت افزایش سطح کیفیت زندگی خانوار خواهد شد.

سیستم خودمراقبتی مزایایی برای پزشکان و متخصصان حوزه سلامت نیز خواهد داشت. مزایایی چون افزایش مراجعات حضوری، ارجاع بیماران از طریق کارشناسان و پزشک عمومی به تخصص مرتبط، ارتباط منظم و مداوم کاربران با پزشک، جلوگیری از پیشرفت بیماری، کاهش توصیه های غیرپزشکی و نامرتبط توسط افراد غیرمتخصص، ایجاد پرونده ی کامل برای هر بیمار و کاهش عفونتهای بیمارستانی، دستیابی سریعتر به خدمات سرپایی و بستری در منزل تحت نظر تیم های خصصی پزشکی و پرستاری می باشد.

اهداف نبضی نو

–        ارتقای سواد سلامت مردم

–        ارتقای شاخص های عمومی سلامت با رویکرد خودمراقبتی

–        استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین در راستای ارتقای سلامت جامعه

–        کارآفرینی دانشجویان فنی و پزشکی در راستای حفظ سلامت جامعه

–        توسعه فناوری های نوین حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت

–        توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در نظام سلامت

–        ارزش آفرینی و توسعه اقتصاد دانش بنیان

–        توسعه طب سنتی مبتنی بر فناوری اطلاعات

–        تشکیل شبکه دانشی بین سازمانی

–        ایجاد مشارکت فعال انجمن های علمی سلامت با دانشگاه صنعتی شریف

–        ایجاد بستر لازم برای ارائه خدمات پیشرفته سلامت الکترونیکی از طریق پرونده الکترونیکی سلامت

–        افزایش امنیت اطلاعات سلامت

–        کاهش هزینه های خدمات بهداشتی درمانی

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید